tisdag 15 december 2009

.......














Det här var tider
























Jag önskar att man kunde spola tillbaka tiden, ändra på de saker som blev fel och uppleva de goa stunderna en gång till. Fast vissa saker får förbli orörda. Som att vara stark nog att ta de beslut som man borde ha gjort tidigare, fast inte vågat, stark nog att stå upp för mig själv, sånt ändrar man inte på.

Fan vad jag saknar Julia och Emma. Det var tider då man kunde ta på sig dojjerna och gå till varandra... Promenadavstånd, haha så är det inte längre tyvärr.. Nu är det kilometrar, mil, massor med mil, för många mil, förjävla många mil ifrån att ens prova att promenera. Men det finns bil, och buss, så varför klagar jag egentligen?! Svaret är enkelt. Tänk dig att du är en godisnarkoman, du vill ha godis fast kanske inte just precis nu. Det som lugnar dig är att du vet att en påse med "gott" ligger i skafferiet och väntar på dig. Även om du inte är sugen här och nu så vet du att du kan gå och ta en godis när som helst. Byt ut ordet gott mot vänner, och lägg till mer kärlek i själva kontexten så har ni svaret.

I all denna klagan så är jag otroligt glad för eran skull att ni har hittat er två fina karlar att dela livet med. Det viktigaste är ju att ni trivs där ni bor och är lyckliga. But I'll always miss u ^^

Good friends
are like stars
You don't always see them
but you know they're always there





Btw Julia kommer du hem något i december? :D

6 kommentarer:

  1. Det var roligt förr! Nu blev jag sugen på godis. Kom till oss så bjuder vi på glögg o annat julmys i helgen? Då kan vi byta julklappar :)

    ps. jag skulle aldrig palla att gå en mil.. jag är lat.

    SvaraRadera
  2. åh. Nu fick jag bara ännu mer hemlängtan!

    Promenadavstånd is the shit. Det ska vi ha i framtiden nån gång igen, det har jag bestämt!

    SvaraRadera
  3. ja.. vi hade så kul :) saknar också den tiden.. / Linnea

    SvaraRadera
  4. svar till helon:
    Sorry inte till helgen, vill inte komma och smitta ner er. Är ganska förskyld och tror fan att jag har fått feber nu också -.- Men senare i veckan, eller efter jul någon gång? :P

    svar till Emmo:
    haha helt rätt, vi ska bo nära varandra på äldre dar ^^ Btw när kommer du hit? :P

    svar till linnea:
    haha ohyes, det var tider de :P

    SvaraRadera
  5. Juldagen. Men den kvällen blir det en extra julafton med familjen :) Hur länge blir du kvar i Järvträsk?

    SvaraRadera
  6. Hej! Ja herregud vad jag saknar dom tiderna ibland!

    Nej tyvärr kommer jag inte hem under december men vi kommer hem i januari, hoppas vi hinner komma upp nåt då.. kanske kan gå och ta en fika eller nåt ;) men vi har ju som vanligt fullspäckat schema men ska försöka klämma in en liten träff nånstans :D tusen kramar!

    SvaraRadera