lördag 19 december 2009

Nyheter!

Nu ska vi avslöja en fantastiskt rolig nyhet som vi har hållit för oss själva fram tills nu.

Är ni beredda?!!!


Manko ska bli mamma snart. Det är nog bara några dagar kvar till hon ska föda om ens de. Måste säga att det är väldigt spännande, och jag är ganska nervös. Jag har suttit och kollat på YouTube samt läst om hur man ska agera före/under/efter förlossningen. Hoppas verkligen inte att det blir några komplikationer, men katter brukar fixa födseln utomordentligt. Jag tror bara att det blir mellan 2-4 ungar, Manko är ju inte så stor trots allt. Så ifall någon är sugen på en kittenmitten senare så är det bara att höra av sig. Vi ska självfallet vaccinera, chippmärka och veterinärbesikta kattungarna före leverans. Kattungarna kommer att vara över 12 veckor innan de släpps ifrån oss. De kommer att kosta kring 400-600 kr. Pappan till ungarna är förstås Helmer, och han är ju den snällaste katten som finns :P. Vi tänker behålla en själv, och en ska nog mest troligt Micke ha, få se om det blir någon över efter det. Men som sagt är ni intresserade hör av er :D. Jag ska försöka vara flitig med kameran och lägga ut nå bilder på Manko. Ni ska se hennes mage, man kan tro att hon ska föda ut ett gäng fotbollspelare, de sparkar som fan.. :P


ha det bra :D




2 kommentarer:

  1. Va mysigt med kattungar. Tycker det är bra att ni ska chipmärka och vaccinera och veterinärbesikta. :)Så tummen upp för er för det! :D
    Hade jag haft plats för en kissekatt till hade en gärna fått flytta hit. Kattungarna ärver ju största delen av sitt psyke av kattpappan, och med helmer som pappa lär ju katterna bli hur mysiga som helst! Jag blev väldigt kär i Helmer men det kanske märktes? haha

    Lycka till med födseln och allt det där nu! :)

    SvaraRadera
  2. Åh, jag vill en kisse! Men det blir inte, då får jag stryk av Viktor. Och av imba, hon piskar mej i ögat med svansen.
    Ajaj :)

    SvaraRadera